.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دغدغه فرهنگی در مازندران بیش از تصور است

 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مظلوم واقع شدن فرهنگ در جامعه، گفت: نگران به‌کارگیری برخی افراد فتنه‌گر در مسئولیت‌های اجرایی کشور هستیم.


به گزارش شمال نیوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام احمد سالک امروز در نشست مشترک مدیران فرهنگی مازندران با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در استانداری اظهار کرد:  دغدغه های فرهنگی در مازندران بیش از تصورات است.

وی افزود: فرهنگ به فرموده رهبری مظلوم بوده و اگر در مسئولیت‌ها کوتاهی کنیم به فرهنگ اسلام ناب محمدی ظلم کردیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستگاه ها برداشت های مختلفی از فرهنگ داشته و متناسب با نگاه خود فرهنگ را تعریف کردند، تصریح کرد: اکنون امانت دار 14 قرن تمدن ایران و امانتدار مبارزات امام و رهبری هستیم.

سالک با بیان اینکه مبارزات  مردمی در دوران انقلاب برای گسترش اسلام ناب و دین بوده است، افزود: همه مسئول هستیم و نمی توانیم شانه زیربار مسئولیت خود در قبال فرهنگ خالی کنیم و باید قدرشناس مسئولیت بزرگ محوله باشیم.

وی با اشاره به اینکه دوره مسئولیت گذرا و کوتاه است و با سرعت در حال گذر است، تصریح کرد: مبارزه و جهاد می تواند حفظ نظام را پایدار کند و همه مرهون مجاهدت امام، رهبری و ملت هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ملت را به سمت فرهنگ دینی حرکت دهیم تا گرفتار آسیب سنگین فرهنگی، شبیخون فرهنگی نشویم، تصریح کرد:  احیا و شفاف کردن مطالبات مردم نخستین گام در جهت سوق دادن ملت به سمت فرهنگ دینی است.

وی با بیان اینکه استکبار با سلطه، شیطان و ابزارهای مختلف تلاش دارد اسلام، قرآن و ولایت را از ما بگیرند و مردم را از اندیشه های بلند رهبری جدا کنند، افزود: نگران بکارگیری افراد در متن فتنه در تصمیم گیری های کشور هستیم.

سلک با بیان اینکه استکبار تلاش می کند پایگاه های بشری را نابود کند و برای نابودی ایران کمر همت بسته است، گفت:  یک جبهه فرهنگی عظیم با سیاست همپوشانی به منظور تعمیق در معارف دینی و ارتقا فهم سیاسی با هدف حاکم کردن دین در جامعه باید در استان‌ها تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ زیرساخت اصلی همه مسائل است، گفت: عزم ملی برای تقویت فرهنگ  باید صورت گیرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت خانواده، اجتماع و محلات، فرهنگ دینی را در جامعه ترویج دهیم، گفت:  کانون های فرهنگی خودجوش و مردمی در مساجد باید تقویت شود و بهترین ابزار مناسب برای اشاعه ترویج فرهنگ دینی است.

وی با تاکید بر تکیه بر جوان های مردمی، خودجوش و مومن، افزود: دغدغه رهبری برای تقویت فرهنگ دینی استفاده از این ظرفیت ها است.

سالک گفت: باید با هدف گسترش فرهنگ ناب اسلامی، هسته مقاومت فرهنگی نظیر خانواده را با فرهنگ ناب آشنا تا آسیب ها رفع شودبرای گسترش فرهنگ ناب اسلام از طریق مردم تلاش اصولی صورت دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون فرهنگی برای شناسایی مسائل و حمایت از فعالیت های فرهنگی در راستای مطالبات فرهنگی به استان ها سفر می کند.

وی بیان کرد: عنایت به جوانان انقلابی، مومن و تکیه بر کانون های خودجوش مردمی به عنوان جوهره وجودی مردم است.

سالک با تاکید بر احیا نماز جمعه در مسجد جامع فرح آباد ساری، گفت: باید با مدیریت و تدبیر و نجات جامعه از بی بند و باری، از طریق تربیت دانش آموزان در آموزش و پرورش، بداخلاقی را از جوانان دور کنیم./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.048 seconds.